A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2021. szeptember 22., szerda

Megfőzöm a könyvet | A hobbit

Mint említettem már itt, a NOHUN sorozatot egyelőre szüneteltetni szeretném, a helyére pedig egy új sorozatot terveztem. Az ötlet 2019 óta érlelődik, akkor olvastam ugyanis A hobbitot, és ez a regény adta az első inspirációt ehhez az új „miniprojekthez”.

Az ötlet tökéletesen passzolt volna ahhoz, hogy elindítsam a blog Youtube csatornáját. Le is forgattam pár próbavideót, de végül úgy döntöttem, hogy megmaradok a hagyományos formátumnál. Egyrészt azért, mert nem érzem magam videóképesnek, másrészt pedig mert be kellett látnom, hogy súlyos időhiányban küszködök, és nincs elég kapacitásom videók készítésére. A mai bejegyzés oroszlánrészét így is a férjem csinálta, akinek ezúton is hálásan köszönöm a segítséget.

Na de térjünk most már a lényegre. J A titokzatos, új projekt nem más, mint egy kis főzőcske, ahogy mondjuk azt a bejegyzés címe is egyértelművé tette. J Az elmúlt jó néhány olvasmányomból már kiválogattam néhány ételt, és úgy döntöttem, hogy elkészítem őket, és megosztom veletek képek és szöveg formájában.

Elsőként tehát A hobbit lesz terítéken, és abból pedig egy rendkívül különleges étel. Annyira különleges volt, számomra legalábbis, hogy amikor felbukkant Bilbó éléskamrájában, rögtön megragadta a fantáziámat, és arra sarkallt, hogy egy komplett sorozatot indítsak. Ez az étel pedig nem más, mint az ánizskenyér. Amint egyébként sütni kell, tehát a cím jelen esetben egy kissé fals, de ne akadjunk fenn ilyen apróságokon. J

A recept abból a szempontból nagyon egyszerű, hogy elég minimális a hozzávalók listája. Kell bele

160g liszt

200g cukor

4 tojás

és 15g ánizs

A tojásokat először is szét kell választani. A sárgáját a cukorral alaposan fel kell verni, majd hozzá kell keverni a lisztet és az ánizst.

Én az első próbasütésnél szépen beleöntöttem a 15 grammot, de mint kiderült nekem az túl sok. Nem ismertem az ánizst, soha életemben korábban nem ettem, ezért is találtam érdekesnek magát az ételt is. Ha te is így vagy ezzel, akkor azt tudnod kell, hogy az ánizs egy elég erős fűszer, mármint elég jellegzetes és markáns íze és illata van, úgyhogy szerintem érdemes elsőre inkább kevesebbel kezdeni, mert hozzátenni még mindig lehet. A második (és harmadik) verzióban már inkább kóstolgattam, és úgy adagoltam az ánizst, ezért nem tudom megmondani pontosan, hogy én végül mennyit tettem bele. J

A tojásfehérjét külön kell felverni, jó kemény habbá, aztán hozzá kell adagolni az előbbi keveréket. Ha ez megvan, az egészet beleöntjük egy őzgerinc formába, és kisütjük.

A végeredmény egy piskóta jellegű sütemény lesz. Nem érdemes túl vastagra hagyni, ahogy azt mi tettük a második alkalommal, amit itt láthattok

mert akkor a közepe nem fog rendesen megsülni. 180 fokon sütöttük egyébként, de a sütési időre megint csak azt tudom mondani, mint az ánizs mennyiségére, próbálkozni kell.

Mivel a keverék igen nagy hányadát teszi ki a cukor, ez egy igazi édesség. De magában egy kicsit száraz, úgyhogy mi feldobtuk egy kis vaníliapudinggal, és azt kell mondjam, isteni volt.

Ez a süti egyrészt pont illik szerintem az őszhöz, ránézésre sivárnak tűnik, mint a lombtalan fák a parkban, de ha beleharap az ember, egy igazi ízorgia. Másrészt pedig remekül passzol Tolkien különleges világához is. Eszegetés közben odaképzelhetjük magunkat Bilbó meghitt üregébe, ahol a kis körablakon kitekintve elénk tárul a békés táj és néhány szorgoskodó szomszéd-hobbit.

Bon appétit!


Szeretsz főzni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése