A hét idézete

„Légy Kolumbusa a benned rejtőző új világoknak, kontinenseknek, fedezz föl új csatornákat – nem a kereskedelem, hanem a gondolkodás számára. Mindenki olyan birodalom ura, amelyhez képest a cár földi országa kiskirályság, hangyaboly.” /Henry David Thoreau: Walden/

2021. június 2., szerda

30 év, 30 könyv

Elsőként következzen egy szolgálati közlemény: a mai nappal kezdetét veszi a szokásos nyári szünetem, ami pusztán annyit jelent, hogy a nyáron csak kéthetente lesznek új bejegyzések. Viszont a kérdések a Kedves naplóm / Journaling projekthez terveim szerint továbbra is hetente fognak jönni. Facebookon vagy Instagramon megtaláljátok majd őket.

És akkor a lényeg: néhány nappal ezelőtt betöltöttem a harmincat. Ez a születésnap nagyon fontos volt nekem, ezért az esküvőmhöz hasonlóan szerettem volna itt is megemlékezni róla.

Ez a bejegyzés most kevésbé fog kapcsolódni a blog fő témájához, de mivel ez a projekt az életem jelentős részét képezi (még ha ez nem is mindig néz ki így), ezért úgy gondoltam, tehetek ezen a héten egy kisebb fajta kitérőt.

Azért aggodalomra semmi ok, könyvekről lesz szó, de ezúttal nem kizárólag listás könyvekről. Összegyűjtöttem harminc művet, amelyek ilyen-olyan oknál fogva jelentősek voltak az életemben. (Persze többet is össze tudtam volna gyűjteni, de olyan szép kerek szám az a harminc. J) És hogy ne legyen őrült hosszú ez a bejegyzés, semmilyen kommentárt nem fűzök hozzájuk, csupán csak itt hagyom a listát.

1. J.K. Rowling: Harry Potter sorozat

2. J.R.R.Tolkien: A gyűrűk ura

3. Edith Wharton: Ethan Frome

4. Johann Wolfgang von Goethe: Az ifjú Werther szenvedései

5. Kálnay Adél: Titkok egy régi kertben

6. Agatha Christie: Poirot bravúrjai

7. Charlotte Bronte: Jane Eyre

8. Dan Brown: A Da-Vinci kód

9. Erich Maria Remarque: Nyugaton a helyzet változatlan

10. Lee Child Jack Reacher sorozata

11. Fenyő Iván: Észlelések

12. Gárdonyi Géza: Egri csillagok

13. Heinrich von Kleist: Kohlhaas Mihály

14. Jean-Jacques Rousseau: A magányos sétáló álmodozásai

15. Hölderlin: Hüperión

16. Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt a kávé kihűl

17. Lois Lowry: Az emlékek őre

18. Matt Haig: Reasons to Stay Alive

19. Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk

20. Mumbull: A 4000 éves menyasszony

21. Victor Hugo: A nyomorultak

22. William Makepeace Thackeray: Hiúság vására

23. Rupi Kaur: milk and honey

24. David Suchet: Poirot és én

25. Janikovszky Éva: Aranyeső

26. Madeleine L’Engle: Időcsavar (csak ez a rész)

27. Steve Jackson: Az elátkozott ház

28. Karin Slaughter Grant County sorozata

29. Clarissa Pinkola Estés: Farkasokkal futó asszonyok

30. Elizabeth Longley: Az ókori Egyiptom

Neked melyik volt a legjelentősebb születésnapod eddig, és miért éppen az?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése