A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2021. február 10., szerda

PÁR-baj | Valentin-napi különkiadás

Mára egy különleges poszttal készültem, aminek apropóját a közelgő Valentin-nap adta. Nem különösebben szoktam nagy csinnadrattát csapni ezen a napon, de azért szeretem megünnepelni. (És ne is menjünk bele tovább a részletekbe, mert szerintem lényegtelen.)

Van egy folyamatábra, amivel már régóta szemezek, és folyton gondolkodtam, hogy mit tudnék kihozni belőle én. És nemrég eszembe jutott, hogy Valentin-napkor rendezhetnék egy párbajt az elolvasott könyveim szerelmespárjai közt, és ehhez tökéletesen passzolt ez az ábra. (A képszerkesztő készségem még mindig nem az igazi, ezt nézzétek el nekem.)

Tehát arra gondoltam, hogy kiválasztok tizenhat párt az eddig elolvasott könyvekből, akiket megversenyeztetek (van ilyen szó egyáltalán? :D) az év párja címért. Íme elsőként a lista:

Hester és Arthur Dimmesdale A skarlát betűből

Werther és Lotte Az ifjú Werther szenvedéseiből

Ethan és Mattie az Ethan Frome-ból

Jane és Edward a Jane Eyre-ből

Júlia és St. Preux az Új Héloise-ból

Renzo és Lucia A jegyesekből

Anyegin és Tatjana az Anyeginből

Newland és Ellen Az ártatlanság korából

Emma és Mr. Knightly az Emmából

Edmond és Mercedes a Monte Cristo grófjából

Emília és William a Hiúság vásárából

Julien és de Renalné a Vörös és feketéből

Elizabeth és Mr. Darcy a Büszkeség és balítéletből

Emma és Charles a Bovarynéből

Catherine és Heatcliff az Üvöltő szelekből

Marianne és Willoughby az Értelem és érzelemből

Felírtam a párokat kis cetlikre, és kisorsoltam, pusztán a véletlenre bízva, hogy melyik pár melyikkel álljon szemben a kezdetekkor.

Ez lett a felállás: (Katt a képre, hogy lásd nagyobban.)

Ezután viszont komolyan gondolkodóba estem, hogy mi alapján menjek tovább. Csináljak egy objektív(nek tűnő) pontrendszert vagy inkább hagyatkozzak kizárólag saját magamra. Először megcsináltam a pontrendszert, mert úgy gondoltam, ha csak a saját tetszésem alapján válogatok, az túl egyszerű lenne, hiszen kerültek be olyan párok is, akiket egyáltalán nem kedveltem, és olyanok is, akik viszont nagyon. Vagyis elég egyértelmű lett volna így az élmezőny. Ma viszont mégis olyan lábbal keltem, hogy úgy döntöttem, a magam ízlése szerint választok minden egyes fordulóban. (Jövőre pedig talán ilyentájt hozok majd egy posztot, amiben megmutatom, mi lett volna az eredmény, ha a pontrendszerem szerint játszok.)

Az eredmény tehát kizárólag a saját hangulatomat és ízlésemet tükrözi. Viszont azt kell mondjam, hogy mindjárt az első fordulóban értek meglepetések. Összekerültek ugyanis olyan párosok, akiknél komolyan el kellett gondolkodnom a választáson vagy azért, mert annyira szerettem őket, vagy azért, mert annyira jelentéktelenek voltak.

Mutatom az első forduló eredményét:

Ugye az egymás alatt lévő párok voltak egy párban, és a kettő közül választottam ki egyet, akik a következő, belsőbb oszlopokba kerültek. (Remélem, ez így érthető.) A Jane+Edward és Emília+William párosok voltak az elsők, akik igazán megizzasztottak, mert mindkettőjüket szerettem. Mégis Jane és Edward mellett döntöttem, mert Emília és William már csak nagyon a könyv vége felé lettek végül egy pár.

A másik komoly fejtörést az Emma+Mr. Knightly és Edmond+Mercedes párbaj okozta, mert egyik pár sem bizonyult nagyon jelentősnek a könyv során. Itt végül az döntött, hogy mennyire tetszett összességében a könyv. És mivel Emmát ki nem állhattam, így ők estek ki.

A következő szint így állt össze:

A második körben igazából csak egy párosnál vacilláltam, méghozzá Julien+de Renalné és Hester+Arthur pároson, mert ez ugye mindkettő egy beteljesületlen szerelem volt, bár persze különböző okokból. Mégis az előbbiekre szavaztam, mert… tulajdonképpen nem is igazán tudom, hogy miért. Talán Arthurt jobban utáltam, mint Julient.

A harmadik kör már nem okozott azért nagy meglepetéseket:

És azt hiszem, a döntősökből sem nehéz kitalálni, hogy ki a nyertes, de azért leírom, tessék, álljon itt:

Az év szerelmespárja a blogon Jane és Edward lett. Habár meggyőződésem egyébként, hogy a film és az idő múlása sokat szépítettek az emlékeimen.

Boldog szerelmesek napját minden szerelmesnek! J Egyébként a házasság hete is most van, tudtátok? Egy szóval éljenek a párok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése