A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2015. október 7., szerda

A Nyugati utazás folytatódik

Kutakodtam kissé a Nyugati utazásról az internetnek nevezett globális tudástárban, és összegyűjtöttem néhány érdekes dolgot.

Azt, gondolom, nem is kell mondanom, hogy rengeteg féle-fajta filmes feldolgozás készült a majomkirály kalandjaiból. Ez a kis videó azonban annál érdekesebb lehet. A 2008-as pekingi olimpia népszerűsítésére készült. Szegény kínai barátot mondjuk lespórolták belőle, de a védelmező triót egész jól összekombinálták a sporttal.




A következő dolog, ami érdekes lehet, hogy jeles költőnk, Szabó Lőrinc Szun Vu-kung lázadása címmel versben foglalta össze a pimasz majom életét odáig, hogy Buddha büntetésképp bezárja őt a hegy alá, ahonnan majd később a kínai barát fogja kiszabadítani.

Azt eddig is tudtam, hogy Szabó Lőrinc kedveli a keleti témákat. Van is egy ilyesmi verse, amit nagyon szeretek, mégpedig a Dsuang Dszi álma. Ezt a Szun Vu-kungosat egészen eddig a kutakodásomig nem ismertem.

Találtam egy szupi kis, ide vonatkozó cikket. Ugyan csak kétszer említik benne konkrétan ezt a verset, de azért belinkelem. (Én magam nem akarok vitát nyitni erről a témáról, a verselemzés még annyira sem erősségem, mint a könyvelemzés.)
Magát a verset egyébként szerintem simán meg lehet találni Google barátunk segítségével.

Végül pedig találtam egy blogot, ami a Nyugati utazással foglalkozik. Ugyan nem született túl sok bejegyzés, ami nagy kár, mert érdekes témákkal kezdtek el foglalkozni az írói. Azért ezt is ideteszem, lehet böngészgetni:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése