A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2019. július 3., szerda

# hallgasdhétfőn 5. | Gargantua és Pantagruel



Az elmúlt hetekben Rabelais: Gargantua és Pantagruelje ihlette zenéket hallgattunk. A könyv két óriásról szól, akik tágabb értelemben véve a humanizmust érintő témákról filozofálgatnak. Magyar kissé nehézkes olvasni, mert a fordítás enyhén szólva nem friss, valamint nem is fordították le a teljes könyvet magyarra.

Amikor elkezdtem a zenéket keresni, egész sok mindent találtam hozzá. Azonban nem mindegyiket sikerült ténylegesen összekapcsolnom a regénnyel, úgyhogy csak azokat osztottam meg a Facebookon, ahol a kapcsolat bebizonyosodott.

A következő zenéket hallgattuk meg:





Ez már a ötödik része a sorozatnak, és a kíváncsiságom a zenéket illetően egyre inkább afelé fordulna, hogy a zeneszerzők miért épp az adott könyvet választották múzsának, de erről ugye nem szokott szólni a fáma. Úgyhogy meg kell elégednünk annyival, hogy meghallgatjuk, és igyekszünk élvezni a becses szerzeményeket.

Az óriások ihlette zenék közül nekem az első, a Pantagruel nevű együttes száma tetszett a leginkább. Szeretem a középkori zenéket, úgyhogy most nem volt nehéz a választás.

A fenti műveken kívül találtam még egy archív New York Times cikket egy színházi előadásról, ehhez azonban nem találtam videót.

Valamint találtam még jó pár zeneszámot, amikor csak úgy beírtam a Youtube keresőjébe, hogy Gargantua / Pantagruel / Gargantua and Pantagruel. Ezeknek itt hagyom a linkjét. Ha bárki bármit ki tud deríteni róluk, azt megköszönöm. Nekem nem sikerült teljes biztonsággal összekapcsolnom ezeket a számokat a könyvvel. (Egyébként a kortárs zenéknél elég nehéz dolgom van, mivel nem áll rendelkezésre túl sok írott forrás sem az előadókról, sem az albumokról. Főleg ha egy kevéssé ismert előadóról/együttesről van szó.) Ráadásul egyik sem az én világom, úgyhogy őszintén szólva nem is töltöttem túl sok időt velük.


C3B: Pantagruel (techno)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése