A hét idézete

„Légy Kolumbusa a benned rejtőző új világoknak, kontinenseknek, fedezz föl új csatornákat – nem a kereskedelem, hanem a gondolkodás számára. Mindenki olyan birodalom ura, amelyhez képest a cár földi országa kiskirályság, hangyaboly.” /Henry David Thoreau: Walden/

2016. március 23., szerda

Off #9 - Személyesen én és a könyvek

Ma egy személyes poszttal jövök. Annyiban személyes, hogy kicsit a bloggal kapcsolatos érzéseimről, meglátásaimról szeretnék írni.

A tavalyi év nagyon jól sikerült. Elolvastam 25 könyvet, ami a 2014-es évhez képest hatalmas fejlődést jelentett. Az idei év is egészen jól indult. De most úgy érzem, kicsit ámokfutássá változott ez az egész.

Egyrészt az életem kezd kicsit átalakulni. Dolgozom, kapcsolatban vagyok, emellett a projekt mellett is számtalan más dologgal foglalkozok. Próbálom megtalálni az egyensúlyt, de ez egy hosszú és lassú folyamat.

Másrészt, főként az utóbbi időben úgy éreztem, kicsit tömegtermelésre álltam. Siettem, hogy meglegyen a heti egy könyv. Így viszont nem éreztem elég alaposnak a megértést, a bejegyzések is néha összecsapottnak tűntek, és őszintén szólva nem is tudtam élvezni a történeteket. Nem akarom, hogy ez erről szóljon. Élvezetből akarom ezt csinálni, elsősorban a saját szórakozásomra és okulásomra.

Szóval úgy döntöttem, nem fogom tartani, sem túlteljesíteni a tavalyi feszített tempót. Mert élvezetből akarok olvasni, nem kötelességtudatból. Ettől függetlenül a heti egy bejegyzést szeretném tartani. Rengeteg többé-kevésbé off poszt ötletem van, amikről feltétlenül akarok írni. Igyekszem az időt is megtalálni rájuk. (Na meg a megfelelő forrást. Mert mióta befejeztem az egyeteme, a kutatási területeim jelentősen lecsökkentek – legnagyobb bánatomra.) Ha pedig befejeztem egy listás könyvet – most is folyamatban van egyébként az Ivanhoe olvasása – feltétlenül azzal fogok jelentkezni.

Ez a projekt az egyik kis gyermekecském, és ki akarom élvezni, mert csak úgy van értelme.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése