A hét idézete

„A növény azokra a makacs emberekre hasonlít, akiktől sok mindent meg lehet kapni, ha a maguk módján kezelik őket.” /Johann Wolfgang von Goethe: Vonzások és választások/

2019. március 13., szerda

#hallgasdhétfőn 1. | Az ezeregy éjszaka meséi



Akik követik a blog Facebook oldalát (igen, tudom, őskori vagyok, csak Facebook fiókom van, se Insta, se Twitter), azok láthatták, hogy elkezdtem hétfőnként az olvasott könyvekhez kapcsolódó zenéket megosztani. És úgy döntöttem, hogy amikor egy-egy könyv végére érek, mármint a zenékkel, akkor írok egy összefoglaló posztot. (Ami bevallottan azért is hasznos lesz, mert például Az elveszett illúziókat már egy hónapja olvasom, és még mindig nem tartok a felénél sem. Szóval egyelőre nem tudok nektek új könyvről nyilatkozni.)

Az első könyv, amihez zenéket válogattam, természetesen Az ezeregy éjszaka meséi volt. Igyekszem itt is sorban haladni majd. Az alábbi művekbe hallgattunk bele a könyv kapcsán:






Aladdin (mese)

Én több szempontból is nagyon élveztem ezt a dolgot. Egyrészt szeretem a komolyzenét. Érteni ugyan nem értek hozzá, de hallgatni nagyon szeretem. És láthatjátok is, amire én magam is számítottam, hogy több komolyzenei darabot is találtam. Ami viszont abszolút meglepetés volt, hogy nem komolyzenét is találtam. És a ráadás meglepetés, hogy a Renaissance egész fent említett albumát meghallgattam, és nagyon tetszett. Sőt, az összes közül (a mese főcímzenét leszámítva) az emlékeztetett engem leginkább arra a régi, keleti világra, amely a képzeletemben él.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése