A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2020. december 16., szerda

Süteményes book tag


Adventi időszak lévén, úgy döntöttem, ma jöjjön egy könnyed kis tag fincsi sütikkel. J Alapvetően én imádom az édességeket, szóval egyes pontoknál nem nagyon értettem, miért lett az adott süteményhez negatív dolog párosítva, de hát nem vagyunk egyformák. J J

 

Csokitorta – egy sötét hangulatú könyv, amit szerettél

Ez iszonyú hülyén fog hangzani így kezdésnek, mert ezt a könyvet nem olyan értelemben szerettem, hogy szerethető lenne. Hanem egyszerűen csak úgy gondolom, hogy nagyon jól bemutatja az adott témát, ennél fogva mindenkinek érdemes lenne életében egyszer olvasnia. Ez pedig nem más, mint a Nyugaton a helyzet változatlan. (Talán módosítanom kéne a pont nevét étcsokitortára…)

 

Vaníliás torta – a kedvenc könnyű olvasmányod

Bár korántsem jelenteném ki kapásból róla, hogy könnyű, mégis ide rögtön a Gulliver utazásai jutott eszembe. Meseszerű, ugyanakkor több értelemmel van megtöltve, mint sok, komolyabbnak titulált történet.

 

Vörös bársony torta – egy könyv, ami felemás érzéseket keltett benned

Kapásból kettő is eszembe jutott, a Cléves hercegnő és Az ártatlanság kora. A Cléves hercegnőnél ez a felemásság fizikailag is jól látható, a könyv első része egyáltalán nem kötött le, mivel ugyebár nem ismertem a korabeli elitet. A második része viszont zseniális volt.

Az ártatlanság koránál nem lehet ilyen élesen elválasztani a kettőt, de a problémám gyakorlatilag ugyanaz volt. Nem nagyon kötött le a New York-i elit név szerinti, részletes bemutatása.

Egyébként, ha nem kóstoltátok még a vörös bársony tortát, azt ajánlom, gyorsan pótoljátok eme hiányosságotokat. Szerintem egyáltalán nem hagy felemás érzéseket… J

 

Sajttorta – egy könyv, amit bármikor bárkinek ajánlanál

Akik hellyel-közzel olvasnak, azok biztos belefutottak már az ultimate listámba, amiről bármikor bárkinek képes vagyok áradozni. De egyre inkább kezdek rájönni, hogy ezek a könyvek egyáltalán nem valók mindenkinek, mert annyira szélsőségesek (mint én). J Mégis erről a listáról választottam, méghozzá az Ethan Frome-ot. Rövid könyvről van szó, és sokkal kifinomultabb mint a top 1 Werther. (Nem mellesleg szerintem Edith Wharton sokkal inkább megérdemelte volna ezért a műért a Pulitzer díjat, mint Az ártatlanság koráért.)

 

Kávés torta – egy könyv, amit elkezdtél, de nem fejezted be

Ez a pont elég sok tag-ben elő szökött jönni, és eddig sosem tudtam hozzá mit írni, mert az egyetlen delikvens olyan könyv, amit ugyebár nem nevezünk nevén. Na de idén végre van már egy megnevezhető történetem is, méghozzá az Üvöltő szelek. A mai napig kiver a víz, ha csak rá gondolok, és bocsánat, de nem értem, hogy tudta azt bárki végigolvasni. Igen, az tény, hogy nagyon más, mint a kortársai, de könyörgöm, engem semmi nem hozott még úgy le az életről, mint Cathy és Heathcliff „szerelme”.

 

Répatorta – egy szépen megírt könyv

Ide most A skarlát betű jutott eszembe. Habár nem voltam száz százalékosan megelégedve a könyvvel, mégis határozottan emlékszem, hogy Hawthorne-nak gyönyörűek a leírásai, megfogalmazásai. Tehát ez a könyv szó szerint szépen van megírva. J

 

Tiramisu – egy könyv, ami hiányérzetet hagyott benned

A gyertyák csonkig égnek egy nagyon szépen megírt, nagyon érdekes történet volt (mehetett volna akár az előző ponthoz is), de az eseményeket csak az egyik szemszögből ismerhettük meg, holott engem nagyon érdekelt volna, hogy mit tudott volna felhozni a másik fél mentségül. Vagy hogy egyáltalán akart volna-e bármit is mentségül felhozni.

 

Muffinok – egy sorozat 4 vagy több könyvvel

Nos, bár még sehol sem láttam, hogy ezeket a könyveket igazán egy sorozatként emlegették volna bárhol is, de mivel mást nem tudok ehhez a ponthoz hozni, így A hobbitot és A gyűrűk urát mondanám. Mert hát végül is a mai modern szóhasználattal élve A hobbit gyakorlatilag A gyűrűk ura előzménykötete.

 

Gyümölcstorta – egy könyv, ami nem azt adta, amire számítottál

Na hát ide hogy is jöhetne más, mint A Jarndyce-örökösök, aminek a címe alapján én egy teljesen más jellegű történetre számítottam, pereskedésre és az ebből fakadóan kiderülő szaftos, családi titkokra. Ehhez képest ez a könyv abszolút felejthető volt, és tulajdonképpen a pereskedést csak messziről érintette.

 

Köszönöm, hogy itt voltál, és elolvastad. Ha van kedved, írd meg kommentben, te melyik ponthoz milyen könyvet párosítanál.

Forrás

További kellemes adventi készülődést! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése