A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2015. december 30., szerda

Összefoglaló 2015

Az év utolsó szerdáján következzen a már tényleg szokásos összefoglaló, évértékelő bejegyzés. JIdén a következő könyveket sikerült elolvasnom a Listáról:

·         Johann Jakob Christoffel von Grimmelshausen: A kalandos Simplicissimus

·         Daniel Defoe: Robinson Crusoe

·         Thomas Nashe: A balszerencsés utazó

·         Horace Walpole: Az otrantói várkastély

·         John Cleland: Fanny Hill – Egy örömlány emlékiratai

·         Charlotte Bronte: Jane Eyre

·         Voltaire: Candide vagy az optimizmus

·         Henry Fielding: Tom Jones

·         Daniel Defoe: Moll Flanders

·         Jonathan Swift: Gulliver utazásai

·         Jonathan Swift: Szerény javaslat

·         Johann Wolfgang von Goethe: Az ifjú Werther szenvedései

·         Gárdonyi Géza: Egri csillagok

·         Laurence Sterne: Érzékeny utazás

·         Laurence Sterne: Tristram Shandy úr élete és gondolatai

·         Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek

·         Agatha Christie: Az Ackroyd-gyilkosság

·         Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg

·         Stendhal: Vörös és fekete

·         Jane Austen: Értelem és érzelem

·         Edith Wharton: Ethan Frome, avagy egy szerelem csapdája

·         Vu Cseng-en: Nyugati utazás avagy a majomkirály története

·         Jean Jacques Rousseau: Új Héloise

·         Mary Wollstonecraft Shelley: Frankenstein, avagy a modern Prométheusz

·         Edgar Allan Poe: Az Usher-ház pusztulása

·         Edgar Allan Poe: A kút és az inga

Hűű, de jó sok! J

Összesen 26, bár azt hiszem, hogy Simplicissimust már tavaly is számoltam, de ha azt levesszük, akkor is 25. Ami az előző évi tízhez képest jelentős fejlődés. Büszke vagyok magamra.

Az idei felhozatal kissé vegyes, mert ugye amellett, hogy próbáltam többé-kevésbé tartani a sorrendet, egy-két később következő könyv is becsúszott az ötvenes kihívás miatt. (Amit egyébként – bár még van egy nap – nyilvánvalóan nem sikerül teljesítenem, mert még odébb van az ötven. Bár összességében idén sikerült több mint ötven könyvet elolvasnom, de hát nem mindegyik illett a listába. Na mindegy, ez nem ide tartozik.)

Voltak benne régi kedvencek, régi utáltak, régiek új köntösben, új átlagosak, új borzalmasak, és új kedvencek is lettek. Mindenképpen a kifejezetten kellemes felfedezések közé tartozik a Fanny Hill, Az otrantói várkastély és az Új Héloise. De az abszolút új szerelem egyértelműen a Jane Eyre. Én már elég régóta olvasok, sok jó könyvön túl vagyok már, de ez volt az első alkalom, hogy tényleg beleszerettem egy könyves karakterbe, és arra vágytam egész olvasás alatt, bár kilépne a lapok közül Mr. Rochester. (Főleg Michael Fassbenderrel kombinálva. Ugyebár azt már sose fogjuk megtudni, hogy vajon a film nélkül is ennyire magával ragadott volna-e a könyv…)

Szóval így telt a 2015-ös évünk. Szerintem rendkívül izgalmas volt. (Bár így év végére jól megszívattam magam Emillel, de erről már csak jövőre.) És persze még egy jelentős esemény is történt, ugyebár beszereztem, pontosabban megkaptam karácsonyra a bibliámat. Úgyhogy ez egy remek év volt. Én örültem, hogy itt lehettem. És bevallom őszintén, minden egyes befejezett könyvvel egyre inkább érzem, hogy nő bennem a lelkesedés ez iránt a projekt iránt. Remélem, mindenki más is, aki idetévedt, talált valami hasznosat, érdekeset vagy mulatságosat. (A mulatságos mindig hasznos, hiszen jó kedvre derít! J)

A jövő évre nézve rengeteg tervem van. Persze az elsődleges az, hogy szeretném tartani ezt a heti egy bejegyzést, lehetőség szerint továbbra is szerdánként. Bár rengeteg, ettől független tervem is van, ezért lehet, hogy az olvasásokkal nem fogok úgy haladni, de sok többé-kevésbé off-poszt ötletem is van már, néhányból pedig tervezek egy kisebb sorozatot is. Én nagyon élvezem ezt a munkát, tele vagyok lelkesedéssel. És persze örülnék bármiféle, akár negatív visszajelzésnek is, szóval ha bárki erre jár, írjon bátran.

Mindenkinek sikeres, boldog új évet kívánok! Jövőre találkozunk!
 
/A kép forrása: Google./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése