A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2023. március 8., szerda

Erős Nők Klubja

Nőnap alkalmából gondoltam, frissítem már az erős női karakterek nevű listámat. Amikor is szembesültem azzal a szégyenletes ténnyel, hogy ezt még el sem készítettem. Úgyhogy a Drakuláról való elmélkedésemet egy kissé megszakítva következzen most az Erős Nők Klubja. (Meg azért is, mert kell egy kis időnyerés, ugyanis a Háború és békével lassabban haladok a vártnál.)

Olyan nőkről lesz ma szó, akik lenyűgöztek az élethez való hozzáállásukkal, a határozott fellépésükkel, az érvényesülésükkel egy férfiak uralta világban, a formabontó megoldásaikkal, vagy egyszerűen csak azzal, hogy meghoztak egy borzasztó nehéz, de helyes döntést egy piszok nehéz szituációban.

Nem fogom most kifejteni, hogy ki miért került be ebbe a klubba. Ezt egyrészt nagy valószínűséggel megtettem már egyszer abban a bejegyzésben, amelyikben a szóban forgó könyvről írtam. Másrészt pedig, aki nem hiszi, járjon utána. 😊

A sorrend nem rangsor, ezek a nők egytől egyig teljes jogú tagjai a klubnak.

Fanny Price A mansfieldi kastélyból

Ellen Mingott, avagy Olenska grófnő Az ártatlanság korából

Eugénie Grandet az Eugénie Grandet-ból

Jane Eyre a Jane Eyre-ből

Helen Graham a Wildfell asszonyából

Lotte Az ifjú Werther szenvedéseiből

Hester A skarlát betűből

Júlia az Új Héloise-ból

Tatjana az Anyeginből

Eszter A Jarndyce-örökösökből (és minden Eszter földön-vízen-levegőben 😊)

Maggie A vízimalomból

Charlotte a Vonzások és választásokból

A March lányok a Kisasszonyokból és a Jó feleségekből (mindegyik a maga módján)

Mina Harker a Drakulából

Mitől lesz erős egy nő?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése