A hét idézete

„Vizsgálódj előbb, azután helyeselj, s végül szeress. Szemed legyen vak a vonzó külsőre, füled süket a csábító hízelgésre, sima beszédre.” /Anne Bronte: Wildfell asszonya/

2022. március 2., szerda

PÁR-Baj 2.0

 

Tavaly Valentin-nap környékén írtam egy bejegyzést, amiben olvasmányokból származó szerelmespárokat versenyeztettem tisztán szubjektív szempontok alapján. Már akkor eszembe jutott egy másik rendszer, ami alapján meg lehetett volna ugyanezt csinálni, és be is ígértem a következő évre. Idén viszont totálisan megfeledkeztem róla… eddig a pillanatig. J

Kicsit megkésve tehát, de jöjjön az idei Valentin-napi bejegyzés.

A párok ugyanazok, akik tavaly is voltak, vagyis:

Hester és Arthur Dimmesdale A skarlát betűből

Werther és Lotte Az ifjú Werther szenvedéseiből

Ethan és Mattie az Ethan Frome-ból

Jane és Edward a Jane Eyre-ből

Júlia és St. Preux az Új Héloise-ból

Renzo és Lucia A jegyesekből

Anyegin és Tatjana az Anyeginből

Newland és Ellen Az ártatlanság korából

Emma és Mr. Knightly az Emmából

Edmond és Mercedes a Monte Cristo grófjából

Emília és William a Hiúság vásárából

Julien és de Renalné a Vörös és feketéből

Elizabeth és Mr. Darcy a Büszkeség és balítéletből

Emma és Charles a Bovarynéből

Catherine és Heatcliff az Üvöltő szelekből

Marianne és Willoughby az Értelem és érzelemből

Ezúttal azonban kidolgoztam egy pontrendszert, amely alapján rangsorolni fogom őket. Először azt gondoltam, hogy ez objektívebb lesz, de aztán rájöttem, hogy a pontozási kategóriákat és a hozzájuk tartozó pontszámokat is én döntöm el, úgyhogy ismét tisztán az én véleményemet olvashatjátok. De amennyiben nem értetek velem egyet, nyugodtan írjátok meg kommentben, szerintetek ki az, akit le- vagy éppen felpontoztam. J (Vagy ha valamire nem jól emlékeztem, azért is reklamáljatok!)

A pontozási kategóriák a következőek:

A) Tetszett a könyv                                                      1 pont

B) A kapcsolat a könyv elejétől a végéig tartott          5 pont

C) Kedveltem a nőt                                                      2 pont

D) Kedveltem a férfit                                                   3 pont

E) Inkább romantikus                                                  3 pont

F) Inkább szenvedélyes                                               4 pont

G) Megvalósult házasság a két fél között                    5 pont

H) A nő miatt hiúsult meg a kapcsolat                        -2 pont

I) A férfi miatt hiúsult meg a kapcsolat                       -3 pont

J) Valamelyik fél elhunyt                                             -2 pont

Eszerint az egyes párok a következő pontszámokat kapták:

Hester és Arthur Dimmesdale A skarlát betűből

C+E+I=2

Werther és Lotte Az ifjú Werther szenvedéseiből

A+C+D+E+H+J=5

Ethan és Mattie az Ethan Frome-ból

A+C+D+F+H+I=5

Jane és Edward a Jane Eyre-ből

A+C+D+F+G=15

Júlia és St. Preux az Új Héloise-ból

A+B+C+D+E+H+J=10

Renzo és Lucia A jegyesekből

B+E+G=13

Anyegin és Tatjana az Anyeginből

A+C+E+I=3

Newland és Ellen Az ártatlanság korából

C+F+I=3

Emma és Mr. Knightly az Emmából

E+G=8

Edmond és Mercedes a Monte Cristo grófjából

A+B+D+E+H=10

Emília és William a Hiúság vásárából

A+D+E+G=12

Julien és de Renalné a Vörös és feketéből

F+I+J=-1

Elizabeth és Mr. Darcy a Büszkeség és balítéletből

E+G=8

Emma és Charles a Bovarynéből

F+G+J=7

Catherine és Heatcliff az Üvöltő szelekből

F+H+J=0

Marianne és Willoughby az Értelem és érzelemből

F+I=1

Eszerint a győztes idén is Jane és Edward lettek. Úgy látszik, nincs rendszer, ami nálam más eredményt tudna hozni. J De azért lettek meglepetések, például rögtön a második helyet elért Renzo és Lucia személyeiben, mert ugye maga a könyv sajnos nem hagyott bennem mély nyomokat. De a jelek szerint maga a páros mégis nagyon jól teljesített. J

Mit jelent számodra egy párkapcsolatban a romantika és mit a szenvedély?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése